sobota, 9 listopada 2013

Wielki Gatsby


Unikam tych wszystkich filmów, które są popularne i o których wszyscy mówią za nim jeszcze mają  swoją premierę, sięgam po nie raczej po jakiś czasie, kiedy ten szum minie i wtedy nie czuję takiego rozczarowania, kiedy film okaże się klapą. Dałam się jednak skusić na 'Wielkiego Gatsbiego' i to na  książkę i film. I obydwa mnie rozczarowały.
Zaczęłam od książki,co prawda czytałam ją po angielsku, więc wydawało mi się, że może coś mi umknęło w tej historii, że czegoś przez to nie doceniłam.  Bo przeczytałam zwykłą historyjkę o miłości umiejscowioną w latach 20, która jakoś mnie nie zachwyciła, nie dostrzegłam jej głębi,  oprócz truizmów, że pieniądze szczęścia nie dają oraz, że czasu nie da się cofnąć, ale cóż nie mogę się przecież wszystkim zachwycać.
ak też dałam jeszcze jedną szansę Gatsbiemu i udałam się do kina. I co? Znowu lipa. Jakoś niestety nie uwiódł mnie ten świat, jazzu, gangów, przepychu. Wszystkiego było za dużo,  zbyt przerysowane było to dla mnie, gdzieś w tym wszystkim tkwił misz-masz, który bardziej mnie męczył niż zachwycał. Z natury jestem minimalistką, wolę słowa, dobre dialogi, nie przeszkadza mi nawet jak akcja jakiegoś filmu dzieje się w jednym pomieszczeniu jak w 'Rzezi' Romana Polańskiego. Co prawda mam wrażenie, że jednak tutaj w filmie liczy się tylko show i ja jako widz oczekujący czegoś więcej czuję pustkę i rozczarowanie, bo mam wrażenie, że od postaci i tego co oni mówią i czują, ważniejsze jest wystrzelające konfetti czy alkohol lejący się strumieniami.
Pochwalę muzykę, którą można podzielić na dwa osobne kategorie, jazzowe kawałki popularne w latach 20 no i współczesnych raperów jak Jay-Z, czy Will.I.Am. A teraz niczym Baz Luhrman kiedy już efekty zagrały pierwsze skrzypce, napiszę, co nie co o fabule. Jak już wcześniej wspomniałam to historia o miłości Jaya Gatsbiego ( w tej roli DiCaprio) do Daisy( Carey Mulligan). Gatsby jest miejscowym milionerem, prowadzi wystawny styl życia, z Daisy łączył go romans pięć lat temu, teraz ona jest mężatką. Jaya jednak to nie zraża i próbuje na nowo ją zdobyć, a pomaga mu w tym niespełniony pisarz i makler giełdowy Nick( Tobey Maguire), prywatnie kuzyn Daisy. I tak Gatsby próbując odzyskać miłość Daisy  wpada w obsesję, która staje się jego tragedią.....


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz