sobota, 2 listopada 2013

Słodki listopad


Liść opadł i już listopad. Nie wiem, jak dla was, ale dla mnie to zdecydowanie najbardziej depresyjny miesiąc, co prawda amerykański naukowcy obliczyli, że ten najbardziej depresyjny dzień w roku wypada w lutym, ale ja bym skłaniała się jednak ku listopadowi, szczególnie kiedy pogoda jest taka jak dzisiaj. Człowiek by psa na dwór nie wygonił,  samemu to już zupełnie się nie chce wychodzić. Deszcze nawet nie pada, a leje, pochmurnie brr. Tak też postanowiłam zagłębić się w meandry mojej bazy danych filmowych, aby poszukać filmowego antydepresantu. Znalazłam.


'Słodki listopad', to film, który zdecydowanie nadaje się na takie dni jak dziś. Pomimo tytułu nie jest to taki całkowicie słodki film, nazwałabym go raczej słodko-gorzkim. To historia Nelsona w tej roli Keanu Reeves, pracoholika, który zostaje zwolniony, a na dodatek zrywa z nim dziewczyna, głównie przez to, że nie miał dla niej czasu. Wtedy w jego życiu pojawia się Sara ( Charlize Theron) kompletne jego przeciwieństwo, dziewczyna jest lekko szalona, nie dba o pracę i pieniądze, chce być po prostu szczęśliwa i szuka tego właśnie szczęścia. Ma ona pewne osobliwe hobby, każdy miesiąc spędza z innym chłopakiem, tak też panem listopadem, po długich sprzeciwach wybranego,  staje się Nelson. Dzięki Sarze zaczyna patrzeć na świat inaczej, to ona pokazuje mu, że można inaczej żyć, że to co było dla niego dotychczas ważne, tak naprawdę nic nie znaczy.
I wszystko było, by pięknie, gdyby nie fakt, że oboje się w sobie zakochują. I możecie pomyśleć, że teraz to już prosto, kochają się to i będą razem, jest jednak jeszcze jeden problem... o którym oczywiście wam nie powiem, bo spoilerować nie będę.  
Muzyka zdecydowanie stanowi ważny element tego filmu, Enya  i jej Only Time świetnie wpisuje się w jego konwekcję, a i nie ukrywam, że mam słabość do tej kompozycji. Dla wymagających czegoś więcej, może być rozczarowaniem,  jednak to jedna z lepszych komedii romantycznych, jakie widziałam, taka trochę w amerykańskim stylu, ale myślę, że czasami każdy ma na coś takiego ochotę .Niestety dzisiaj już takich się nie produkuje. No i nawet listopad potrafi być jakiś piękniejszy........

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz