piątek, 28 lutego 2014

Dla kogo Oscary 2014?


Nie jestem wróżką, ani członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej, moja intuicja często bywa zawodna, ale skoro Wam obiecałam to pobawię się dzisiaj w typowanie oscarowe. 




Najlepszy film
Jedna z najważniejszych, o ile nie najważniejsza kategoria, która wzbudza przeważnie najwięcej emocji. Wszystkie tego roczne nominacje oceniam wysoko. Jednak wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że zwycięzcą zostanie 'Zniewolony.12 Years a Slave'. Chciałabym się mylić, bo chyba nie ma niczego lepszego niż kiedy wygrywa film, którego nikt się nie spodziewał, więc gdzieś tam w sercu po cichu kibicuję 'Witaj w klubie' ( więcej o nim napiszę w okolicach jego premiery). Lecz tak naprawdę myślę, że w tegorocznych propozycji ciężko jest wyłonić jednego 'czarnego konia', wszystkie w podobnym stopniu zasłużyły na tę nagrodę.
Brakuje mi wśród tych nominacji 'Wyścigu', myślę, że spokojnie mógłby powalczyć o Oscara. 


Najlepszy aktor pierwszoplanowy
Akademia filmowa lubi nagradzać aktorów, którzy dokonali znaczącej metamorfozy i tym kluczem się kierując moim zdaniem najpoważniejszym kandydatem jest Matthew McConaughy, który oprócz metamorfozy fizycznej przeżył również metamorfozę zawodową, z lekkich komedyjek zaczął grać w poważnych filmach na poziomie. Brawo Matthew. Trochę mi szkoda tylko Leonardo DiCaprio. Mimo, że nie przepadam za nim, myślę, że ma wyjątkowego pecha. W 'Wilku z Wall Street' zagrał dobrze, może nie jest to jego życiowa rola i pewnie gdyby dostał Oscara byłby to za całokształt, a nie konkretnie za tę rolę. Ale tyle razy przeszła mu ta nagroda koło nosa i chyba też w tym roku tak będzie.


Najlepsza aktorka pierwszoplanowa
W tej kategorii dywagowałam pomiędzy Cate Blanchet, a Meryl Streep, z przewagą Cate. O ile 'Blue Jasmine' umiarkowanie mi się podobało, o tyle gra Cate Blanchet była doskonała, obawiam się tylko, że ostatnia afera związana z Woodym Allenem i jego 'grzeszkami' moje zaszkodzić Cate. Mam nadzieję, że jednak tak się nie stanie.


Najlepszy aktor drugoplanowy
Całym sercem kibicuję Jaredowi Leto. Trafiła mu się odważna rola, która zdecydowanie wyróżnia się pośród całej reszty. 


Najlepsza aktorka drugoplanowa
Uwielbiam Jennifer Lawrence. Ma dziewczyna wielki talent i zdecydowanie swoje pięć minut. W 'Americn Hustle' jest fenomenalna i deklasuje Amy Adams. Należy się jej, niech wykorzystuje swój czas.


Najlepszy reżyser
Martin Scorsese stworzyć trzy godzinny film, który nie nudzi. Nie bać się pozostawienia odważnych scen i wprowadzenia kategorii wiekowej od lat 18. To zdecydowanie mój typ.


Najlepszy scenariusz oryginalny
Mimo, że 'Ona' jakoś nie kupiłam, nie wiem trochę mnie ta futurystyczna wizja wydaje się dziwna, aczkolwiek prawdopodobna, to sądzę, że właśnie scenariusz tego filmu  zgarnie tę nagrodę.


Najlepszy scenariusz adaptowany
Najlepsze historie pisze życie, a którą napisało najlepiej ? Sądzę, że 'Tajemnicy Filomeny'.


Najlepszy film nieanglojęzyczny
Stawiam na 'Wielki piękno'. Co tu dużo mówić. Pozamiatał.


Najlepsza charakteryzacja i fryzury
Dziwi mnie brak 'American Hustle' w tej kategorii, ale skoro go nie ma no to zapewne wygra 'Witaj w klubie'. Chociaż 'American Hustle' moim zdaniem bardziej zasłużyło .


Najlepsza muzyka oryginalna
Nie mam tutaj pewniaka ani faworyta, ale skłaniałabym się ku Stevenowi Price i 'Grawitacji'.


 Najlepsza piosenka
Pod względem muzycznym mnie uwiodły dwie ( wpasując się w mój gust) 'Ordinary Love' U2 i 'The Moon Song' Scarlett Johansson i Joaquina Phoenixa. Wszech obecne 'Happy' już mnie lekko irytuje a 'Let it go' wydaje mi się słabe. Chyba jednak bardziej kibicuje 'The Moon Song'.

Najlepsza scenografia
W tej kategorii zdecydowanie wiedzie 'Wielki Gatsby'.


Najlepsze efekty specjalne
Nie macie chyba wątpliwości kto go dostanie ? 'Grawitacja' oczywiście to jest dla niej stworzona kategoria.


Najlepsze kostiumy
Z nominowanych największe szanse ma 'Wielki Gatsby' moim zdaniem. Brakuje zdecydowanie 'Igrzysk śmierci' w nominacjach.


Najlepsze zdjęcia
Czyżby 'Grawitacja' ?


Najlepszy dźwięk
Skłaniam się ku 'Hobbit:Pustkowie Smauga'.


Najlepszy montaż
Tu typuję 'Grawitację'


Najlepszy montaż dźwięku
Tak samo jak w przypadku najlepszego dźwięku -'Hobbit:Pustkowie Smauga'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz