piątek, 4 lipca 2014

Człowiek nietoperz



Nadchodzą wakacje, a to czas kiedy więcej czytamy, dlatego też na books and movies w najbliższym miesiącu będę prezentować Wam wiele książek. Dzisiaj czas na kolejny kryminał autorstwa Jo Nesbo. Mam nadzieję, że jeszcze Was nim nie zanudziłam, ale spokojnie powoli zmierzamy do końca tego cyklu. Dla fanów kryminałów mam również dobrą wiadomość będę prezentować kryminały innego autora, którego książki również lubię.

Chyba nie zaskoczę Was kiedy powiem, że w 'Człowieku nietoperzu' znowu spotykamy się z komisarzem Harrym Hole. Tym razem akcja książki nie dzieje w ojczyźnie Harrego Norwegii, a w australijskim Sydney. Norweg udaje się tu, aby wyjaśnić sprawę zabójstwa swojej rodaczki Inger Holter. W śledztwie pomaga mu miejscowy funkcjonariusz Aborygen Andrew Kensington. To on oprowadza go po dzielnicach domów publicznych i podejrzanych lokalach, w których narkotyki są na miejscu codziennym, a po ulicach snują się dewianci seksualni.

Nic tak naprawdę nie układa się w logiczną całość, a rozwiązanie zagadki może zostać znalezione zbyt późno. Jak zawsze w przypadku Jo Nesbo powieść jest dobrze napisana, a zagadka interesująca. Co prawda ta pozycja zawiera również wiele informacji dotyczących kultury i tradycji mieszkańców Australii. 

Zdradziłam już raz Wam, która część cyklu jest moją ulubioną- 'Pentagram', ale przyznam, że mam dwie ulubione, ale o drugiej jeszcze nie miałam okazji pisać, więc zdradzę Wam w poście o niej, że przyznałam jej te miano. Jeśli miałabym wybrać tą najmniej lubianą to właśnie byłby nią- 'Człowiek nietoperz'.  Mimo tego  nie koniecznie pozytywnego tytułu myślę, że i tak warto po nią sięgnąć szczególnie jeśli jesteście fanami kryminałów,bo tak jak wszystko co wyszło spod pióra Jo Nesbo naprawdę trzyma poziom.

Dla przypomnienia na books and movies pojawiły się już takie tytuły: 'Czerwone gardło', 'Karaluchy' 'Trzeci klucz', 'Pentagram''Wybawiciel' oraz 'Łowcy głów'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz