wtorek, 17 lutego 2015

Kingsman:Tajne służby



Dzisiaj proponuję Wam krótką przerwę od Oscarowych nominacji na rzecz 'Kingsman: Tajne służby'. Podejrzewam, że w miniony weekend niejedno kino pękało w szwach i ja też się skusiłam na taką wizytę. Co prawda sądzę, że z premier zeszłego piątku zdecydowanie największą popularnością cieszyło się '50 twarzy Greya', ja postanowiłam dać sobie z nim spokój, nie mówię, że nigdy nie obejrzę, kiedyś pewnie tak, ale na razie mnie nie ciągnie i wybrałam 'Kingsman: Tajne służby'. Zasadniczo nie byłam w stu procentach przekona czy to słuszny wybór, ale teraz mogę powiedzieć Wam jedno, nie żałuję. Nie wiem jak prezentuje się '50 twarzy Greya', ale wiem, że ja bawiłam się doskonale. Ostatni raz podobne uczucie mi towarzyszyło po seansie 'Strażników Galaktyki'. Wiadomo 'Kingsman: Tajne służby' to nie jest jakiś film wybitny, pozostawiający po sobie głębszą refleksje. To kino rozrywkowe, które ma rozśmieszyć, potrzymać w napięciu, poprawić humor i odstresować.

Przede wszystkim 'Kingsman' to ekranizacja komiksu i pomimo tego, że pojawiają się w niej superbohaterowie o siłach herosów towarzyszy temu filmowi angielska flegma i klasa, która dodaje mu niesamowitego uroku. Colin Firth w dobrze skrojonym garniturze i z elegancką parasolką służącą mu za broń potrafi bić się nie gorzej niż Iron Man czy Kapitan Ameryka. Ale oprócz dystyngowanych przedstawicieli tajnych służb do których należy grany przez Colina Firtha Harry Hart ważną rolę gra młody chłopak Eggsy, któremu zdecydowanie daleko do tych panów ze swoim zamiłowanie do ulicy i niechęcią do nauki. Jest i Samuel L.Jackson i grany przez niego szalenie, który zagraża całemu światu. Sposób mówienia, jaki przyjął w tej roli Samuel. L. Jackson wywołuje niekończące się salwy śmiechu. Niejednokrotnie w jego kwestiach pojawiają się również nawiązania do innych znanych jego ról.

Moim zdaniem 'Kingsman: Tajne służby' to naprawdę dobry blockbuster, trzymający w napięciu z brytyjską autoironią i dystansem do siebie.

Czy polecam? Zdecydowanie tak.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz