sobota, 21 lutego 2015

Dla kogo Oscary 2015?


Tak samo jak w zeszłym roku postanowiłam zabawić się trochę we wróżbitę, a trochę po prostu przedstawić Wam co ja myślę o tegorocznych nominacjach. Niech to już będzie taka tradycja, że na blogu pojawiać się będą moje przewidywania i typy oscarowe.




Najlepszy film

Jestem wręcz pewna, że tegorocznego Oscara w tej kategorii zdobędzie 'Boyhood'. Nie jestem zauroczona tym filmem, ale myślę, że tutaj wygra pomysł, odwaga, determinacja i cierpliwość. Kręcić film przez 12 lat, robi to wrażenie i  jest chociażby powód, żeby go nagrodzić. Mimo wszystko swoje kciuki szczerze będę trzymać za 'Grand Budapest Hotel', ale pewnie nic z tego nie wyjdzie. Zasadniczo muszę stwierdzić, że jakoś tegoroczne nominacje mnie nie zachwyciły, chociaż nie mogę powiedzieć, że są dużo gorsze od zeszło rocznych.

W tegorocznych nominacjach zdecydowanie zabrakło mi 'Zaginionej dziewczyny'. Film zrobił na mnie wielkie wrażenie. Teraz czytam książkę i muszę powiedzieć, że Fincher naprawdę stworzył bardzo dobrą ekranizację.



Najlepszy aktor pierwszoplanowy

Co tu dużo mówić rola Michaela Keatona w 'Birdmanie' to rola jego życia. Można powiedzieć, że zagrał w nim sam siebie, co nie ujmuje mu w jakimkolwiek stopniu talentu. Największym i najpoważniejszym konkurentem pozostaje dla niego Eddie Redmayne. Myślę, że tak jak w tamtym roku na sto procent nikt nie jest pewien kto wygra. Ja obstawiam jednak, że nagrodę zgarnie Keaton.



Najlepsza aktorka pierwszoplanowa

W tym roku najprawdopodobniej przyszła pora na Julianne Moore. W końcu trafiła jej się rola, która może jej to umożliwić. Jej gwiazda świeci najjaśniej pośród nominowanych aktorek w tej kategorii. 

Ja przyznam, że jestem zafascynowana 'Zaginioną dziewczyną', zarówno książką i filmem. Po prostu zrobiły na mnie wielkie wrażenie. Marzy mi się Oscar dla Rosamund Pike. Niesamowicie mi się podobała w roli Amy, ale jak już mówiłam szansę są nikłe. Oscara najprawdopodobniej zgarnie Julianne.



Najlepszy aktor drugoplanowy

Sprawa jest prosta J.K.Simmons. Każdy kto widział 'Whiplash' chyba nie może mieć żadnych wątpliwości.



Najlepsza aktorka drugoplanowa

Myślę, że w tym roku nagrodę zgarnie Patricia Arquette. Co tu dużo mówić jej rola z nominowanych robi największe wrażenie. Podobała mi się również Emma Stone w 'Birdmanie', ale jej na ekranie było za mało, jak na Oscara.



Najlepszy reżyser

Podejrzewam, że z tych samych powodów co do 'Boyhood' ta statuetka trafi do Richarda Linklatera. Oczywiście, że wolałabym, żeby wygrał Wes Anderson, ale ja niestety Oscarów nie rozdaje. Świat, który tworzy Wes jest niesamowity, ale no trudno, co zrobić.



Najlepszy scenariusz oryginalny

Zdecydowanie 'Birdman'.  Doskonały pomysł, należy mu się.


Najlepszy scenariusz adaptowany

Z tego rocznych nominacji do najlepszego filmu wiele zostało nominowanych również w tej kategorii. Mi brakuje tutaj zdecydowanie 'Zaginionej dziewczyny', ale z nominowanych sądzę, że jednak nagrodę zgarnie 'Gra tajemnic'.



Najlepszy film nieanglojęzyczny

Będą łzy w poniedziałek nie wiem tylko czy ze szczęścia czy ze smutku. Oczywiście życzę 'Idzie' tej nagrody z całego serca, ale myślę, że zgarnie ją w tym roku 'Lewiatan'. Chociażby ze względu na sytuację na arenie międzynarodowej.




Najlepsza charakteryzacja i fryzury

Wybór prosty spośród nominowanej trójki 'Grand Budapest Hotel'.



Najlepsza muzyka oryginalna

Sądzę, że w tym roku nagrodę zgarnie 'Teoria wszystkiego' i Jóhann Jóhannsson.



Najlepsza piosenka

'Glory' z 'Selmy' to murowany faworyt.



Najlepsza scenografia

'Grand Budapest Hotel' zdecydowanie.


Najlepsze efekty specjalne

Pewnie zgarnie ją 'Intersteller', co tu dużo mówić.



Najlepsze kostiumy

Podejrzewam, że nagrodę zgarnie 'Grand Budapest Hotel'.



Najlepsze zdjęcia

Tu widzę szansę dla 'Idy', zdjęcia w niej robią wrażenie.



Najlepszy dźwięk

To zdecydowanie kategoria idealna dla 'Whiplash'.



Najlepszy montaż

'Grand Budapest Hotel' myślę, że to tegoroczny faworyt.



Najlepszy montaż dźwięku

'Hobbit:Bitwa Pięciu Armii' w tamtym roku Hobbitowi się nie udało, czy w tym się uda?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz