poniedziałek, 21 grudnia 2015

Przeczytam 52 książki w 2015 roku-podsumowania cz.2


Zapraszam Was na kolejną część podsumowania, tego co udało mi się przeczytać w tym roku w ramach wyzwania 'Przeczytam 52 książki w 2015 roku'.

14/52 'Domofon' Zygmunt Miłoszewski


Zanim sięgnęłam po 'Domofon' Zygmunt Miłoszewski kojarzył mi się tylko z kryminałami. Tutaj mamy do czynienia jednak z thrillerem/ horrorem i to całkiem dobrym. Całkiem przyjemnie się czyta i mimo, że jest  to horror to można momentami się roześmiać ( i przestraszyć oczywiście).


15/52 'Nie mów nikomu' Harlan Coben


Po nieudanym podejściu numer jeden to kryminałów Cobena, dałam mu drugą szansę. I kolejny raz jestem na nie. Intryga kryminalna ciekawa. Ale zakończenie wywołało u mnie niedosyt i rozczarowanie.


16/52 'Zapasy z życiem' Eric-Emmanuel Schmitt

Przyznam się, że to pierwsza książka Schmitta, która mi się nie podobała. Zupełnie do mnie nie trafiła.


17/52 'Szepty i kłamstwa' Joy Fielding


Kiedyś czytałam 'Zabójcze piękno' tej autorki i wspominam tą książkę całkiem dobrze. 'Szepty i kłamstwa' to również dobrze napisany kryminał, który zaczyna się niewinnie, a kończy....


18/52 'Uwikłanie' Zygmunt Miłoszewski



Pierwszy tom z cyklu o komisarzu Teodorze Szackim. Solidny kryminał. Umiejętnie opisane polskie realia. Niekonwencjonalna terapia grupowa w tle.


19/52 'Moja walka. Księga 2' Karl Ove Knausgard



Druga odsłona powieści o życiu Karla Ove Knausagrda. O pierwszej części pisałam Wam tutaj. W pierwszej Karl przedstawił Nam świat swojego dzieciństwa, w tej widzimy jak buduje swoje już dorosłe życie. Rozterki uczuciowe, szara codzienność, ojcostwo. Przyznam się, że pierwsza część bardziej mi podobała, ale ta też jest dobra.


20/52 'Wszsytko, co lśni' Eleanor Cotton



Najdłuższa książka nagrodzona Bookerem i najmłodsza laureatka tej nagrody.  Oryginalna budowa powieści według faz księżyca wprowadza nas w klimat tej powieści. Nowa Zelandia.  Poszukiwanie złota. Brzmi interesująco?


21/52 'Syn' Jo Nesbo

Jestem fanką cyklu Jo Nesbo z Harrym Hole. Niestety wszystkie inne książki autorstwa tego Norwega, których bohaterem nie jest Harry Hole nie przypadają mi do gustu. Tak też było z tą pozycją. Przychodzi mi uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejny tom z serii o Harrym Hole (mam nadzieję, że powstanie).


22/52 'Dziwne losy Jane Eyre' Charlotte Bronte


Oprócz kryminałów moją drugą namiętnością jest XVIII / XIX w. literatura angielska. w 'Dziwnych losach Jane Eyre' nie sposób się nie zakochać. Jane Eyre nie należy do typowych bohaterek takich książek. Nie jest grzeczną i miłą dziewczyną. Obok Elizabeth Bennet to moja ulubiona bohaterka właśnie tego typu powieści. Gotycki klimat wyróżnia powieści sióstr Bronte i nadaje im niepowtarzalny charakter.



23/52 'Znalezione nie kradzione' Stephen King


Stephen King i kryminał to zdecydowanie dobre połączenie. King w dobrej formie. Wciąga od pierwszych stron historią o niebezpieczeństwie jakie niesienie za sobą bycie idolem.


24/52 'Fight Club' Chuck Palahniuk


Jestem fanką filmu 'Fight Club', także z przyjemnością sięgnęłam po tę książkę. Jest ona trudna w odbiorze i myślę, że znajomość filmu może się przydać. Fani filmu napewno też wyłąpią drobne rozbieżności pomiędzy nim,a książką. Jeśli macie ochotę na psychodeliczną historię to polecam.


25/52 'Fabrykantka aniołków' Camilla Lackebrg


Tak samo, jak lubię kryminały z Harrym Hole autorstwa Jo Nesbo, lubię sagę o Fjallbace z Patrickiem Hedstromem i Eriką Falk. Kryminały Lackberg mam wrażenie, że są odbrobinę bardziej 'babskie' niż te Jo Nesbo. 'Fabrykantka aniołków' to kolejna przyzwoita książka z sagi o Fjallbace.



26/52 'Gwiazd naszych wina' John Green



John Green uważany jest powszechnie za pisarza młodzieżowego, także to chyba już ostatnie w moim przypadku chwile, żeby przeczytać coś jego autorstwa. Po wzruszający i wyciskającym łzy filmie o tym samym tytule sięgnęłam po tę książkę. Tak samo wzrusza i wyciska łzy, jak film, a może nawet bardziej...

Już niedługo pojawi się trzecia część bądźcie czujni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz